Tvistlösning

1. Inledning

Hos Barklie.se strävar vi efter att ge dig den bästa möjliga kundupplevelsen. Om du av någon anledning inte är nöjd med en produkt eller tjänst, vill vi gärna att du kontaktar oss direkt så att vi kan lösa problemet. Vår ambition är alltid att hitta en lösning som är tillfredsställande för båda parter.

2. Kontakta oss först

Om du har några klagomål eller problem med en produkt eller vår tjänst, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på kontakt@barklie.se. Vi kommer att göra vårt bästa för att lösa din fråga snabbt och effektivt. Vår målsättning är att återkomma till dig inom 2 arbetsdagar.

3. Alternativ tvistlösning

Om vi inte kan nå en överenskommelse genom vår kundtjänst har du som konsument rätt att vända dig till alternativ tvistlösning via Allmänna reklamationsnämnden (ARN). ARN är en oberoende nämnd som kostnadsfritt hjälper konsumenter och företag att lösa tvister utan att gå till domstol. Du kan skicka in en anmälan till ARN om ditt ärende uppfyller deras krav.

  • Webbplats: www.arn.se
  • Adress: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, Sverige

4. EU Plattform för tvistlösning online

För dig som är bosatt inom EU finns även möjlighet att använda EU

onlineplattform för tvistlösning (ODR-plattformen). Denna plattform ger konsumenter och näringsidkare möjlighet att lösa tvister som uppstår vid e-handel på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt, helt online.

 

5. Tillämplig lag och forum

Om en tvist inte kan lösas genom förhandling eller alternativ tvistlösning, ska tvisten avgöras i svensk domstol enligt svensk lag. Den tillämpliga lagen för alla avtal mellan dig som konsument och Barklie.se är svensk lag.